Thursday, October 21, 2010

cara-cara masak maggi yg best..

cara-cara masak maggi yg best..


hari ni aku nak masukkan resipi memasak maggi yg sedap.

1. dapatkan meggi perisa kari, telur ayam sebiji, sos cili, kicap.

2. masukkan maggi ke dalam air yg mendidih di dalam kuali atas dapur gas.

3. masukkan perencah maggi. tunggu maggi menjadi lembut.

4. pecahkan sebiji telur ke dalam maggi. (telur kuning jgn bagi pecah. kalo boleh la)

5. masukkan sedikit cili sos dan kicap manis. (jangan banyak sangat)

6. kacau sampai naik bau sedap.. memang sedap.

7. hidangan sedia untuk dimakan.

hahaha...simple je... best giler kalau dapat makan maggi kat opis ni.. LAPARRRRR...

kalau letak udang + sayur lagi sedap.

6 comments:

  1. '' 2. masukkan maggi ke dalam air yg mendidih di dalam kuali atas dapur gas ''

    ni org yg ada dpor gas jer bleh mask yerr...dpr kayu dll xleh lah eh...keh3..

    lg sdap kalo tumis ngn bwng ptih , ltk cli padi...sedp , pdas smpi berasap tlinga..hehe..

    :ella:

    ReplyDelete
  2. sedapnya maggi letak dengan telur , nyummy !

    ReplyDelete
  3. maggi... buat ape pun sedap...
    salam kenal... ;p

    ReplyDelete
  4. @ateeka amer
    rendam dalam gayung hanya sesuai untuk budak asrama..

    @ejamaria
    salam kenal di blog superman

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...